Skip to main content
Resilio stress app

Dansk stress app klar til internationalt salg

Stress appen Resilio begynder at operere ud fra San Fransisco i november 2018 efter et vellykket projekt for energi-virksomheden Ørsted.

Her svarer CEO Anders Søndergaard på fem spørgsmål om erfaringerne fra Ørsted, og hvad Resilio håber at opnå.
 

1. Hvor vil I hen med Resilio – hvad er jeres mål?

Vores mål er at gøre millioner af mennesker klogere på, hvordan kroppen reagerer, når man udsættes for perioder med pres og belastning - og også give enkle og effektive værktøjer til at håndtere disse perioder. 

Vi tror på, at det er en væsentlig kompetence i et morderne arbejds- og privatliv. 

Vi er overbeviste om, at arbejdspladsen er et virkeligt godt sted at forankre indsatser, der gør mennesker klogere på deres mentale sundhed.

Derfor vil vi i de kommende år sælge Resilio til virksomheder, der har en interesse i at tage et medansvar for deres medarbejderes trivsel.
 

Aarhus-iværksættere lancerer stressapp
 

2. Hvordan ser jeres løsning til Østed ud – hvad er det I har tilbudt?

Til Ørsteds medarbejdere tilbyder vi adgang til app-baseret stressforebyggelse, adgang til månedlige webinars og ubegrænset chat-support. Desuden planlægger vi nogle få fysiske workshops til udvalgte medarbejdere - fx HR-medarbejdere, ledere eller udvalgte teams.
 

Endelig får Ørsteds HR-ansvarlige løbende adgang til data om, hvordan Resilio bliver brugt. Denne data er selvfølgelig 100 procent anonymiseret.

 

3. Hvilke resultater og erfaringer har I opnået?

Ørsted er vores første store kunde, så det har været rigtigt interessant for os at følge, hvordan medarbejderne tager Resilio til sig. Og indtil videre går det rigtigt godt. Efter de første fire uger har små fem procent af virksomhedens medarbejdere downloadet appen eller meldt sig til et webinar. Det er vi meget tilfredse med, men vi samarbejder selvfølgelig med Ørsteds HR-folk for at gøre endnu flere klar over, at de har adgang til Resilio. I øjeblikket ringer vi også en stor gruppe medarbejdere fra Ørsted op for at få feedback på deres oplevelse af appen.

 

4. Hvilke udfordringer har I mødt?

Vi har endnu ikke lanceret vores Android-version, så der er flere virksomheder, der forholder sig afventende, indtil det er på plads - hvilket vi forventer, at det er i løbet af november. Så kan vi servicere alle virksomhedens medarbejdere.

 

5. Er andre danske eller internationale virksomheder i gang med at bruge appen?

Vi har en håndfuld test-kunder, som bruger Resilio i øjeblikket. Derudover har vi netop lavet en aftale med en dansk virksomhed med 1.200 medarbejdere, ligesom vi har flere spændende pilotprojekter undervejs. I starten af det nye år forventer vi også at sælge Resilio til internationale virksomheder, da vi begynder delvist at operere fra San Francisco fra slutningen af november.