Skip to main content
Salg af Fitbit trackere falder

Salget af Fitbits aktivitetstrackere falder

Foto: Fitbit

Meget tyder på at smartwatches er ved at overhale fitnessarmbånd som den foretrukne wearable blandt forbrugerne. Hos Fitbit er det seneste smartwatch Versa kommet godt fra start, mens der er mindre rift om aktivitetstrackere.

 

Kursen for Fitbit aktier er faldet, efter at selskabet i sit seneste regnskab ikke har indfriet markedets forventninger, skriver blandt andet CNBC.
 

Det amerikanske brand, som var en af de første producenter af fitness-trackere, er oppe imod hård konkurrence fra blandt andet Apple og Samsung, der har mere investeringskapital til rådighed. Også billige mærker fra Kina truer omsætningen.
 

Læs også: Forrester: Smartwatches bliver dominerende wearable
 

"Væksten indenfor trackers fortsætter med at falde, fordi forbrugerne skifter til mere avancerede enheder," siger Fitbits CEO James Park til Reuters.
 

Han tilføjer, at der stadig er efterspørgsel efter fitnessarmbånd fra prisbevidste brugere i sundhedssystemet, så Fitbit vil fortsætte med at tilpasse sig denne gruppe for at maksimere sin andel af det samlede marked for wearables.
 

Nye produkter, blandt andet to smartwatches, der er blevet introduceret i de sidste 12 måneder, tegner sig for 34 procent af Fitbit-salget. Men det har ikke kompenseret for faldet i salget af ældre fitness trackers.