Skip to main content
Wearables bliver B2B

Wearable tech bliver pakke-løsning

Smartwatches og fitnessarmbånd bliver fremover indkøbt i store partier af virksomheder, der vil motivere de ansatte til bedre sundhed. Det forudsiger den amerikanske analytiker indenfor digital sundhed, Alfred Poor.
 

Den japanske koncern Mitsubishi er en af de virksomheder, som aktivt bruger wearable tech som en del af personalepolitikken. I 2017 investerede koncernen i 10.000 fitnessarmbånd, der skal motivere de ansatte til at bevæge sig mere. Medarbejderne kan opnå point ved at melde sig til firmaets wellnessprogram og omsætte pointene til gavekort.
 

Investeringen siger noget om, hvor wearables industrien er på vej hen, mener den amerikanske tech-analytiker, Alfred Poor, der har specialiseret sig i at rapportere om digital sundhed.
 

"Follow the money" er hans råd til dem, der følger wearables-markedet. Ser man på den seneste udvikling, ender man uvilkårligt indenfor sundhed og forebyggelse, fastslår han.
 

"Wearables vil i næste fase blive rettet mindre mod private forbrugere og mere mod virksomheder, sundhedssektoren og forsikringsselskaberne, som alle har en klar interesse i at udnytte teknologien til at spare penge," fastslår Alfred Poor.
 

Selv en lille forbedring i BMI (Body Mass Index, forholdet mellem vægt og højde) har vist sig at give meget store sundhedsmæssige og økonomiske gevinster. Wearables vil også kunne opfange nogle sygdomme på et tidligere stadie, så folk kan komme i behandling tidligere, og det nedsætter i de fleste tilfælde udgiften til behandlingen, fremhæver han.

 

Alfred Poor har nærlæst tendenserne på årets CES-messe i Las Vegas og sammenfattet dem i et gratis webinar. Webinaret er kun tilgængeligt i en begrænset periode.

 

Du finder linket her